statement

We live in a moment of ignorance toward the minerals floating in space. Despite being bound by the same familial ties, all creatures on this Earth and those rugged, darkly gleaming stones seem unrelated. The minerals, our fathers and mothers, pass through the Earth we take for granted.

A feast of gods gathered at Olympus, or perhaps the souls of the dead drifting through the long corridors of time. Life is created, sustained, and extinguished by the forces of nature, becoming merely a particle, a momentary, shining element drifting eternally through the universe. We are the minerals themselves, drifting through space.

This is a post-theatrical performance which intersects and combines theatre, dance and performance art.

我们生活在对漂浮在太空中的矿石一无所知的时代。这个星球上的所有生物和那些嶙峋、乌黑、闪亮的石头本应有着相同的血缘关系。矿石,我们的父亲和母亲,漫无目的地穿过我们理所当然存在的地球。

众神在奥林匹斯山欢聚盛宴,又或是亡灵在岁月的长廊中飘荡。生命在大自然的力量中反复创造、生存和消亡。我们只是其中的一个微粒,一个瞬间闪耀的元素,漂流在永恒的宇宙中。元素......我们就是漂浮在宇宙中的矿石本身。

这是一部将戏剧、舞蹈和行为艺术融合的后戏剧作品。

date

Saturday, July 6, 2024, 2:30 p.m. program start

◯This program will be a total of three works, including works by two other groups:
– Higgaion Selah, Higgaion Selah vol.4
– TSUCULINA COMPANY, A Man From Eliot And A Woman From Beckett
◯Registration open at 1:30 p.m.
◯Doors open at 2:00 p.m.
◯Please arrive at least five minutes prior to the program starts. You may not be able to seat after that.

2024年7月6日(星期六)下午2:30 开始

◯本场演出共有三部作品,除去本作另有以下两个团体的作品。
– Higgaion Selah 《“剧院X诗会” 大汇演》
– TSUCULINA COMPANY 《艾略特的男人和贝克特的女人》
◯演出前30分钟开始入场。
◯演出前5分钟可能没有座位。

ticket

1,000 JPY

◯All seats are unreserved.
◯Please pay at the door.
◯This ticket allows you to see the works of all three groups.

1,000 日元

◯自由席,无需预约,当日付款。
◯凭此门票可观赏三个团体的作品。
Contact

venue

Theater X
Ryogoku City Core, 2-10-14 Ryogoku, Sumida-ku, Tokyo
130-0026

By train:
◯3-minute walk from West Exit of Ryogoku Station, JR Sobu Line
◯8-minute walk from A4 or A5 Exit of Ryogoku Station, Toei Subway Oedo Line

Parking information:
◯Please use the Ryogoku City Core underground parking lot and other nearby toll parking lots.

剧场 X
东京都墨田区两国2-10-14 两国City core内
130-0026

乘坐电车指南:
◯JR 总武线两国站西口下车,向左步行3分钟。
◯都营地铁大江户线两国站(A4/A5 出口)步行8分钟。

停车场:
◯请使用两国City core地下停车场或附近的其他收费停车场。

Google Map

cast

Ken Nozawa 野澤健

役者。自分と同じ軟骨無形成症の母と全盲の父との間に生まれる。幼稚園、小学校までは一般の学校に通い、中学校から高校まで特別支援学校に通う。2003年、埼玉県の国立身体障害者リハビリテーションセンターにて宗方氏と出会う。2006年、bug‐depayse作品『Mixture』に参加し身体表現の活動を始める。2007年『苔–koke–』を経てbug‐depayseの正式メンバーとなる。その後、客演にて演劇活動の幅を広げていたが、2022年7月20日に脳出血により6か月間入院する。左半身麻痺になるが、2023年3月5日に、退院後1か月半で舞台に復帰。主な客演作品に、蜷川幸雄演出『青い種子は太陽の中にある』、金守珍演出『ビニールの城』、井上尊晶演出『オセロー』等がある。

Kazuhiko Igawa 飯川和彦

石川県金沢市出身。大学1年から演劇を始め、小劇場を中心にフリーで活動する。bug‐depayseには2017年から数作に出演し内外から高い評価を得ている。2021年に劇団背傳館に所属。意表を突く演技を得意とし、ストレートプレイを中心に、パフォーマンス、漫才、怪談など様々なジャンルに挑戦している。

Kenji Hirato ヒラトケンジ

2017年、50歳になったことを機に15年振りに踊り直し始める。
以降、大橋可也&ダンサーズに参加し、『国民の創生』(18年)以来、『エンド ザ ワールド』(21年)までの各作品に出演。 bug‐depayseでも『bad seeds』(20年)、『PESTIS 拝啓 壁の中から』(21年)、『椅子に座る』(23年)に参加。今作で4度目の出演となる。
60歳に近づくに連れ、硬直と溶解の間で揺れを感じてます。

Mizuki Shiigi 椎木美月

東京都出身。ポートランド州立大学芸術学部演劇学科卒業。在学中に俳優活動を開始し、日系アメリカ人の歴史を描いた『Gambatte: An American Legacy』ではアンサンブル出演のほか作中詩の翻訳を担当。卒業後は東京を拠点にフリーで活動中。昨年のbug-depayse公演『椅子に座る──我思う、故に我動かず』では語り部役で出演。他の主な出演作品に『その頬、熱線に焼かれ(’22)』『ぼくらが非情の大河をくだる時(’22)』『ロッテルダム('23)』『逢いにいくの、雨だけど(’24)』など。

Eri Tanihira 谷平絵梨

岡山県出身。桜美林大学芸術文化学群演劇・ダンス専修在学。能祖將夫と木佐貫邦子に師事。大学1年からダンスを始め、現在はフリーで活動中。役者やダンサーの活動の他、振付構成、演出助手や衣装作成も担う。自身で作品を創作する傍ら、様々な演出家、振付家のもとで作品に携わる。これまでに『群読音楽劇 銀河鉄道の夜2022』(演出:能祖將夫)、baobab presents DANCE×Scrum!!!2022『余談への回帰』(振付:神田初音ファレル)、『ちばでおどれば!〜よつかいどう編〜』(演出振付:中村蓉)、吉祥寺ダンスリライト vol.3 『We Survived.』(演出振付:田村興一郎)の作品に出演。

Ai Ito 伊藤藍

8歳の時、静岡にて海外戯曲作品を公演する劇団に出会い、ゴーリキーやチェーホフなどの作品に出演。同時に制作、照明、小道具などのスタッフ業務を学ぶ。 現在は、東京を拠点に、㈱優プロに所属しながら、ドラマや映画などの映像作品に出演。また、小劇場にて舞台作品に携わっている。

Natsumi Maeda 前田夏実

埼玉県出身。新国立劇場演劇研修所修了。中学時代に部活動として演劇に出会って以来、演劇一筋。現在はストレートプレイを中心に役者として活動している。bug‐depayseには今回が初参加となる。

Natsuki Inaba 稲葉捺月

早稲田大学演劇研究会にて3年前から演劇を初め、昨年は下北沢、王子、中野の小劇場にて演劇活動をしている。現在は演劇学校にて演劇を学びながら、作品作りに参加中。

Rikuo Takahashi 高橋陸生

高校入学時より演劇を始め、早稲田大学入学後演劇サークル「劇団木霊」に入団。以後学生演劇や都内小劇場にて俳優として活動。また舞踏家中嶋夏氏に師事し暗黒舞踏も学び、中嶋主宰のカンパニーでの舞踏公演にも出演している。現在は高校の演劇部の指導なども行なっている。

Tei Eiei 鄭瀅瀅

中国出身。明治大学文学部演劇学専攻在学。フリーでモデルと役者として活動中。今作でbug‐depayseに初出演となる。

airi

埼玉県出身。meschool、coconogacco、バンタンデザイン研究所高等部ファッション科卒業。主に東京でファッションを軸に、作品づくり・モデル・イベントオーガナイザーなど多岐にわたり活動をしている。昨年のbug-depayse公演『椅子に座る──我思う、故に我動かず』では衣装スタイリストで参加し、伝道者役として出演した。

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staff

Director: Masaru Munekata (bug-depayse)

Co-Director: Lu Yichuan

Dramaturg: Yuki Nakajima (Archifact)

Stage Design: Shugo Tsuchida

Visual Design: Yusuke Ohba (Archifact), Yuki Nakajima, Axol

Sound Design: ASK

Costume Coordinator: airi

Costume Provider: Mikiko Kawamura (Kawamura Industry)

Web Design: Yuki Nakajima

Production: bug-depayse

Cooperation: Archifact, IDIOT SAVANT theater company
Kawamura Industry, Nakajimappei, Uchiri, Marina Sugawara

Organizer: Theater X

总导演:宗方勝 (bug-depayse)

共同演出:蘆一川

联合导演:中島侑輝 (Archifact)

舞台设计:土田秀吾

视频:大場裕介 (Archifact)、 中島侑輝、 Axol

音响制作:ASK

服装造型:airi

服装合作:川村美紀子 (川村産業)

网页设计:中島侑輝

制作:bug-depayse

合作:Archifact、 IDIOT SAVANT theater company
川村産業、 なかじまっぺい、 卯ちり、 菅原茉利奈

主办:シアターX

bug-depayse is a collective of performing arts established in 2001 by director Masaru Munekata and several others. It is currently led by Munekata and actor Ken Nozawa, and managed by a group of actors, video creators, graphic designers, and other volunteers. They present genre-less works that mix contemporary theater, contemporary dance, performance art, and media art such as video and sound. The group often uses prose texts that are not bound by a narrative and explores the possibilities of performing arts in collaboration with artists from various genres. They also take a philosophical and sociological approach to many of their works, focusing on a variety of issues. In recent years, they have collaborated with people with disabilities, presenting works that address discrimination and other social issues based on the differences between minorities and majorities.

本艺术团体由导演宗方胜等人于 2001年创立, 目前由宗像胜, 野泽健(演员)领导, 并由演员、 视频创作者和平面设计师等志愿者参与管理。 该团体演出无类型作品, 将现代戏剧、 现代舞蹈、 表演艺术以及视频和声音等媒体艺术融为一体。
因此, 许多表演都使用不受叙事约束的散文文本, 并通过与不同流派的艺术家共同创作来捕捉表演艺术呈现的可能性。 另外, 许多作品还采用哲学和社会学的角度, 关注各种问题。 近年来, 该团体还与残疾人共同创作作品, 并推出了一些传达社会问题的作品, 如基于少数群体和多数群体之间差异的歧视问题。